tisdag 7 december 2010

Saludos Amigos!


Redan trött på sliskig glögg? Finn tröst i en flaska från mayafolkets förlovade utmarker...
I höstas introducerade en god vän mig för en av världens godaste drycker; den guatemaliska romen Zacapa. Denna mörka, söta rom med smak av arrak, vanilj och nötter kommer bäst till sin rätt on the rocks eller möjligtvis med en liten klyfta lime i glaset. Utan att överdriva är detta den absolut godaste rom jag någonsin njutit. Glöm glöggen, rocka med romen istället! Zacapa finns i Systembolagets beställningssortiment och har nr nr 86753. Saludos amigos!Viva Zacapa!

3 kommentarer:

Woddsmanfred sa...

Spännande, den ska jag testa... Drack en god ROM när jag var 18 och har aldrig hittat någon som överträffat den, kanske denna kan...

Anonym sa...

Den är så bra att man aldrig kommer dricka annan rom...men jeppe, nu måste jag ju fylla lagret innan de tar slut på bolaget när hemligheten är ute hehe ;)

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=S23lROWQVt8