onsdag 20 maj 2009

The Final Countdown...

Nu har jag förbokat Dave Matthews Bands Big Whiskey and the Groogrux King från USA. 2 juni är releasen och jag lär väl ha skivan (och en gratis cd med Livetrax 15 och en ruggarns snajdig T-shirt) någon vecka senare.

När och om den kommer ut här i Sverige vete fåglarna. Det är klart, jag kan kanske ladda ner den på Itunes på releasedagen. Faktum är att jag tror jag gör det. Om det går. men jag vill ha CD:n i min hand. Och se på skivomslaget gjort av Dave själv. Och spela plattan i bilen som inte har nån Ipoddocka.

Det var längesedan jag var så förväntansfull inför ett skivsläpp. Enligt Rolling Stone Magazine ska plattan vara bandets tyngsta hittils, både musikaliskt och känslomässigt. Och dessutom deras bästa!

Du som inte känner till Dave Matthews Band och är nyfiken på deras tidigare skivor kan läsa min högst personliga genomgång av skivkatalogen här.

Inga kommentarer: