fredag 21 november 2008

Smart kupp, Axl!

I mars gick det amerikanska läskföretaget Dr Pepper ut och meddelade kaxigt att om Guns n' Roses överjävligt försenade skiva Chinese Democracy skulle komma ut under 2008 så skulle alla i världen få en gratis Dr Pepper-läsk.

Och Lo and behold, nu kommer äntligen(?) Chinese Democracy ut på måndag, efter 14 år!

Från och med nu på söndag och ett dygn framåt kan man därför ladda ner en kupong för en gratis läskburk på Dr peppers hemsida. Kupongen gäller fram till februari.

Vicken osis för Dr Pepper. Eller?

Smart reklamkupp, säger jag.

Axl Rose är säkert med på den själv. Skivolaget och Dr Pepper delar väl på kostnaderna som, även om varenda kotte skulle gå in och claima sin kupong, ändå blir låga i förhållande till vad det hade kostat att få ut både Guns n Roses och Dr peppers namn i den utsträckning som de har fått nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Även om Dr. Pepper kanske inte är det godaste så måste jag ha en bara för sakens skull. Skivan köper jag nog inte utan jag dammar av min gamla Use Your Illusion II på vinyl och njuter av drycken till den istället. :)

Rock on!
//Pär

Jesper Almén sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jesper Almén sa...

Snålisarna på Dr Pepper erbjuder tydligen bara amerikaner möjligheten att få en gratis läskburk. Och dåp måste de uppge alla sina uppgifter på företagets hemsida. Därigenom får de ett enormt adressregister alldeles gratis- ja förutom de ören som varje läsk kostar...
Smart.