söndag 30 november 2008

Årets julklapp på Gyllene Måsen?

Jag var och käkade hamburgare med min son på Macdonalds häromdagen. Min blick fastande på en rubrik på deras vanligtvis så käcka och in formativa brickunderlägg.
Där stod "Årets julklapp".

Årets julklapp tyckte blickunderläggsskribenterna på Macdonalds att ett presentkort på just nämnda restaurang skulle vara. Man kunde ladda kortet med upp till 3000 kr...

Jag kunde inte komma på en enda människa i min umgängeskrets som skulle hålla med om att det var årets julklapp om de fick ett sådant presentkort av mig på julafton.

Det är väl sådant man skickar till sin värste ovän, eller till läraren istället för det årliga paketet med fekalier?

1 kommentar:

Uffe sa...

Håller med om att det inte låter som en höjdarjulklapp. Men allt är relativt...det kunde varit en julklapp till den här restaurangen som de skriver om i polisrapporten idag. Där verkar man kunna bli missnöjd med maten :)

13:20 CITY
BRÅK, Resturang Sankt Eriksgatan. Samtal kommer in om en man som är högljudd och kastar maten på golvet och närbelägna bord. Patrullen har varit på plats och avvisat mannen.