tisdag 14 april 2009

Längtar till 2 juni


2 juni släpps Dave Matthews Bands nya studioalbum Big Whiskey and the Groogrux King. Det var länge sedan jag var så förväntansfull inför ett albumsläpp.

Det är typ fyra år sedan Stand Up släpptes och man får gå tillbaka till 2002 för att hitta ett riktigt höjdaralbum från Dave och Co; Busted Stuff. Men nu är det dags. Sorgen är total att Leroi Moore inte finns med längre men det lilla man kan höra av musiken i den här trailern bådar gott.

Skivomslaget har Dave Matthews målat själv föresten...

Nu har jag fått lite insikt i vad albumtiteln kommer ifrån också. Groogrux är tydligen ett smeknamn på Leroi Moore.

Ghaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Kan man inte fastforwarda livet?

2 kommentarer:

Marcus Karlsson sa...

Grymt !!
Att det finns fler i detta land som avgudar dessa gossar.
Nya singeln från skivan låter kanon.
Förhandsboka på www.davematthewsband.com för massa extra material mm.

Jesper Almén sa...

Hej Marcus.
jag tror faktiskt vi är långt fler än de ignoranta skivbolagen tror. var jag än vänder mig så träffar jag på DMB-fans, och detta trots att bara Stand Up finns utgiven i Sverige, alla andra ligger på import! Ja, nya singeln ruskar om och bådar riktigt gott. Spread the word! :-)