måndag 1 december 2008

Nykissad?


I en ny intervju påstår Paul Stanley att det kanske kommer ny Kiss-musik under 2009. Det är 10 år sedan förra studioplattan Psycho Cirkus släpptes och sedan dess har både Paul och Gene sagt att det inte blir någon mer skiva med nytt material från Kiss.

Nu har de alltså ändrat sig, och de säger dessutom att det är tillbaka till sjuttiotalet som gäller.

Det låter tråkigt, safe, bakåtsträvande och lamt. Nostalgi!!! Ge mig en spypåse.

Jag tror Gene och Paul har tomtar på loftet. Själv har jag dem i trädgården...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hrm...skulle det vara dåligt menar du att de ska låta som på riktigt igen ;) Hörs! //K

Jesper Almén sa...

Hej Hjördis!
Ja, det är fånigt att låta sjuttiotal när det är 00-tal. Speciellt som de har låtit 80- och 90-tal däremellan.

Jag har till dessutom beslutat mig för att komma ur garderoben och erkänna att jag faktiskt nästan föredrar Kiss från åttiotalet- typ Creatures of tyhe Night och Lick it up. Det var ojämnt och turbulent i medlemsmatrikeln men de försökte i alla fall förnya sig och inte köra safe.

Anonym sa...

Hrm...nu bygger du en god grund för en bra rödvinsfylla. Mången Purpleman-hjälte som hyllats på senare år bör synas ordentligt i sömmarna känner jag ;)

/El Hefe

Jesper Almén sa...

Men håller du inte med lite ändå? Det var ju bättre musiker på åttio-nittiotalet. Visst, många klassiska låtar på glada sjuttiotalet men tämligen yxigt också. Guilty pleasure är plattor som Animalize, Hot in the Shade och Revenge...